Musikalsk legestue for 2-5 årige

Musikalsk legestue har en sæson på 30 uger, men man er kun bundet af sin tilmelding 10 uger ad gangen. Kontakt venligst musikskolens kontor på musikskolen@nyborg.dk, hvis der ønskes udmeldelse i løbet af de 30 uger.
Musikalsk legestue fokuserer på barnet som den aktive. Forældrene er med i denne sjove time, hvor vi sammen styrker glæden ved musikken og der sociale fællesskab der opstår, når vi synger og danser sammen. Vi laver rim og remser der styrker barnets sprog og fagtesange der stimulerer puls, rytmesans og motorik. Vi spiller på forskellige rytme instrumenter, og børnene bliver introduceres til forskellige andre instrumenter, så de kender deres navne og lyd. Det er vigtigt at starte så tidligt som muligt med at beskæftige sig med musik. Det er videnskabeligt bevist, at det styrker og udvikler mange egenskaber, f.eks. sprog, motorik, indlæringsevne og koncentration. Musikskolen vil derfor gerne undervise børnene fra de er helt små.

Udgivet i Rytmik og tagget .

Sæson: 2024-2025

Tid: Tirsdag 16.10 - 16.55